-

-

joi, 10 decembrie 2009

Scrisoare de sezon



                                      
Draga Mosule
Stiu ca esti ocupat cu Coca Cola, Jacobs, Bergenbier si toate celelalte 250.000 de alte branduri, e criza si cadourile or fi scumpe... Totusi, intre doua spoturi, sper ca vei avea timpul necesar sa-ti arunci ochii si pe scrisorica mea, caci altfel sfarseste ca iar imi aduci, al cincilea an la rand, vesnica cravata "limba de bou"... Recunosc ca si eu, punctual, o reimpachetez frumos si i-o fac cadou sefului, in februarie....

Desi au cam trecut ani de cand purtam pantaloni scurti si ghiozdan in spinare, cred ca sunt inca indreptatit de a-ti scrie caci, mai ceva ca atunci, incasez replica: "parca ai fi copil!", sau : "da' tu nu te mai maturizezi odata?". Io-te ca nu vreau sa nu mai fiu copil, ar fi si greu cu cata lume a ajuns sa creada ca jena de a spune "minti!" este de fapt naivitate...

Dar sa lasam problemele existentiale si sa trecem la subiect, nu inainte de a preciza ca anul acesta am fost inca si mai cumintel fata de altii, am mancat tot, mi-am facut mereu temele, ba chiar am fost si la vot! Si sa stii ca am votat cu cine mi-ai spus tu, aveai dreptate, sunt baieti de treaba, mi-au dat chiar si o galeata nou-nouta, m-au dus cu autobusul la sectie si mi-au promis atatea chestii minunate ca, aproape nu mai am ce sa iti cer. Am sa o fac totusi, caci mi-a zis mie cineva, un nene important, ca e mai bine sa fii sigur si ca vitelul care suge la doua vaci iese mai bou decat aialalti...

Asa ca as vrea sa imi aduci multa, multa sanatate, dar la purtator, am sa o redaruiesc parintilor care si-au cam consumat-o pe a lor, in mare parte crescandu-ne pe noi. Daca ai mai multa, am sa mai fac cateva portii si pentru alti batranei pe care nu ii cunosc, dar tare ma doare cand ii vad cu plicul in mana pe la usa shamanilor moderni, costumati in lungi halate albe... As mai dori, daca incap in sanie si cateva pachete de curaj si speranta pentru multi dintre prietenii mei mai putin norocosi, pentru ca s-au nascut handicapati, cu sindromuri grave cum ar fi incredere in oameni, cinste sau altruism. Dar daca consideri potrivit, poti sa le inlocuiesti cu doze mari de nesimtire, am observat ca sunt mai eficiente si usureaza enorm viata.

Poti sa intri linistit pe horn, anul asta nu prea facem focul, chiar daca murim de frig... rusii is cam suparati pe lume si fac fite cu gazul si, oricum, aia marii ne tot atentioneaza ca poluam cu centralele, ca ledurile de la standby -uri distrug clima, ca respiram prea mult... Tie ce-ti pasa, renii sunt ecologici, pe noi ne obliga sa ne luam masini noi tot la sase luni, ca alea "vechi" deja sunt depasite si, daca poluezi, platesti taxa de mediu, de circulatie, de posesie, de geamuri fumurii si de ce dracu' nu stai acasa in orele de varf... Asa ca vezi, daca nu uiti, adu-mi si un covor zburator, dar sa nu fie cumva chinezesc! Cu asta scapi sa-mi aduci o autostrada pana acasa si pot sa renunt si la aeroportul ala care se pare ca va fi construit in mai multa vreme decat le-a trebuit egiptenilor pentru Piramide...

Ar mai fi multe de cerut, de pilda o clona, a lui Solomon, alta a lui Shakespeare, n-ar strica nici a lui Tepes, insa nu vreau sa exagerez, deja cu tot ce am cerut, viata nu ar mai avea nici un haz, ar fi totul prea frumos... Insa o ultima rugaminte tot as mai avea: in caz ca vei decide ca aceste dorinte ale mele sunt imposibil de satisfacut, Mosule draga, facem asa: renunt la toate, fara ranchiuna. In schimb, vei fi atat de bun si imi vei aduce... un revolver! Cu un singur cartus.
                                             
                                                


Genius - Mos Craciun

16 comentarii:

Oana Marginean spunea...

Te-as sfatui sa renunti totusi la revolverul cu unic cartus. Cateva din lucrurile pe care le-ai cerut exista deja desi putin incurcate. Sa-ti explic: dupa cate vad, galetile portocalii au facut senzatie; au luat presul chinezesc si au zburat si pe la voi; cravata “limba de bou” exista, e un fapt, doar ca cei care o poarta si sunt demni de ea nu o vad; la ce-ti trbuie tie clona lui Shakespeare cand il avem pe ditamai Paleologu?! si vorbesti de autostrada?! Pai te poti plimba linistit in Romania de la Turda la Gilau. A zis cineva ca autostrada trebuie musai sa fie mai lunga decat lata?!

SOmeONE spunea...

Vezi, la asta chiar nu ma gandisem... Dar, dupa toate incurajarile acestea... bine, Mosule, rectific: revolverul sa fie Magnum... si sa aiba butoiasul full! In caz ca imi tremura mana... :))

hera mariana spunea...

Lasa pistolul ala in pace, sa-l ia cei ce se joaca de-a razboiul, prin politica. Sau si mai bine cei ce fac bani multi din asa ceva.
Revolverul tau este "pana", dupa umila mea parere.:)
MOSUL stie cel mai bine ce ne lipseste...
PS:
nu ma pot abtine, daca gresesc, corecteaza-ma!!!

SOmeONE spunea...

Pai eu nu intentionam sa impusc pe nimeni, politicienii, probabil, primesc de la Mos in fiecare an cate un pistol cu un singur proiectil... se pare ca acesta sfarseste la fel ca si cravatele mele. :)
Ai dreptate, Mariana, el stie mai bine ce ne lipseste, iata, anul acesta Mos Niculae ne-a daruit un presedinte, se pare ca Mos Craciun ne va aduce un prim-ministru. E drept, calul de dar nu se cauta la dinti, dar nu stiu de ce, imi pare ca si astia sunt... made in China...

hera mariana spunea...

Am zis ca nu ma pot abtine... de fapt abstinenta nu e buna de nici un fel:)))
Cred ca se poate si mai rau decit
"made in China"!
"Zimbeste azi, miine va fi mai rau!" Eu sunt o optimista!
Ma bucur de fiecare zi!

Dan Ioanitescu spunea...

Sorineeee... Nu lua pistolu'.
Pai tie sa ti-l aduca?
Lor!

Articolul are atata candoare ca doare

SOmeONE spunea...

Pai sper sa nu fie nevoie, am incredere ca Mosu' imi va indeplini dorintele... :)

DaenIris spunea...

(Va să zică nu sunt singura persoană adultă care mai crede in Moşi...)

Ha, am o idee mai bună: cine e amator de o ruletă rusească???
Ei, acu să vă văz! Da' repede, până nu apare cineva să ne vorbească despre frumuseţea existenţei, despre libertăţile noastre incomensurabile şi despre "lozuri norocoase", în vreme ce ne ţine pistolul la tâmplă.

(am circumstanţe, sau ar trebui să mi le acordaţi, fiindcă sunt sub influenţa alcoolului. Daca nu, nu!)

Oleacă off topic, voiam să te întreb SOmeONE tu ce părere ai de obiectul ala "răsucitor" de deasupra Norvegiei? E ce zic ăia, ori ce?

SOmeONE spunea...

La ruleta nu ma inscriu. Am eu ce am cu rusii... :)
Despre spirala norvegienilor... eu am fost totdeauna circumspect la stirile astea. Tentatia fiecaruia este mare in a vedea in aceste fenomene interpretarea pe care si-ar dori-o ca suport a paradigmei ce si-a creat-o. Poate fi orice, deocamdata este doar un video si cateva marturii oculare, eu am sa astept opiniile unor cercetatori, admis ca cineva va cerceta. Dupa aceea, probabil ca am sa aleg parerea mai bine argumentata.

DaenIris spunea...

Bine. Admit,fiindcă nici eu nu mă topesc de dragul ruşilor.
Legat de morişca norvegiană, sunt de acord in privinţa modului în care îţi vei forma convingerea.Era vorba de o simplă părere, fără pretentie de adevar. Dar e mai bine să ne abţinem.

Dan Ioanitescu spunea...

BUNA SEARA LA TOATA LUMEA,
DRAGA SORINE...... ESTI LA LEAPSHA! :)))

LEAPSHA...PE ZAPADAAAAAAA:))))))

Intra te rog pe rod, si ai sa gasesti acolo ceea ce vei avea de completat. JOCURILE ACESTEA SUNT TRADITIONALE PE NET. N-AI SCAPARE.:)
Dupa ce COMPLETEZI SI POSTEZI, o postezi si-apoi o dai si tu mai departe, indicand linkul celui de la care ai luat-o, ADICATELEA AL MEU.

Oana Marginean spunea...

:)) Dan, iar mi-ai luat-o inainte. Are doua lepshe de luat. Asta e SOmeONE, fara suparare! :))

F spunea...

:) Dan mi-a facut o lista cu persoanele care considera ca si-ar avea locul pe 100 Ro.Am intrat si ii dau drepatate.Asadar,am fi incantati daca ai face si tu parte din echipa 100 Ro,astfel vom avea inca o persoana "grea" printre autori:) Te asteptam sa completezi formularul de pe pagina "Alatura-te" ,si iti voi trimite drept de autor.

Dan Ioanitescu spunea...

grosso modo, :)
Lumea-i mica, prietenii putini... Da' buni! :)

Uite Sorine!

Acestea au fost "provocarlile" initiale :

Ca sa simt ca traiesc am nevoie de...

E simplu ...

E (prea) complicat...

Lupt mereu...

Mi-e rusine...

Vreau sa inteleg...

As vrea sa castig...

Ma poticnesc mereu...

Ma simt batran/a cand...

Ma simt copil cand...

Ma plictisesc de moarte cand...

M-am impacat cu gandul...

Mi se pare ca am inceput...

Nu stiu cand...

Ii ascult pe cei care...

Mint cei care...

Cel ce iubeste...

Cel ce este iubit...

Nu mi se pare deloc absurd...

Nebun este cel care...

As vrea ca Mos Craciun sa-mi aduca...
Succes! :)))

SOmeONE spunea...

Oana si Dan... mi-ati dat de lucru, m-ati vazut mai mic si gata... O sa va am in vedere. :)

SOmeONE spunea...

100RO, iti multumesc pentru aprecieri si ma onoreaza propunerea ta. Va trebui insa sa o declin, cel putin deocamdata. Sper sa nu te superi. Te felicit pentru frumoasa initiativa si va doresc succes.

Trimiteți un comentariu

Facem asa: tu combati ideea, eu raspund la fel. Ca pe orisicare, referirile la persoana mea au darul de a ma irita. Ma rog, cele defavorabile... :)

 
Sunt un copac paduret care incearca sa ofere fructe cat mai gustoase calatorului . Nu pretind nimic in schimb, am doar o mare rugaminte: sa facem astfel incat licentele si ISBN -urile sa devina niste chestii primitive, depasite. Multumesc! :)