-

-

miercuri, 28 martie 2012

Beneficiile globalizarii


     Motto :    Near a law foothill
                    At heaven’s doorsill...            
             
Beh, e stiuta, traim vremuri din ce in ce mai obscure si lumea seamana cu orice vrei, dar nu cu ceea ce visam noi candva. Bine, ca si noi, cu orice semanam, numai cu noi insine nu. Ne-am transformat, oare? Stiu si eu?... Mai degraba cred ca ne-am blazat. Uite, eu, de exemplu, asa ma simt - blazat, cu ascendent in obtuzism si cu steaua aia buna in contrapozitie. Si ceea ce e mai rau, nici macar nu pot sa imi desart oful, ca omu', unei rude, prieten, cunoscut, sau macar batranelului care ma fixeaza, fascinat de cine stie ce detaliu ciudat al fizionomiei mele, in timp ce astept plictisit sa imi vina randul la ghiseul postei. Credeti ca nu am incercat? Oh, da si m-am blazat si mai rau. M-am blazat de blazarea celor care, drept consolare lamentelelor tale, iti expun succint, cu demnitatea aceea molcoma izvorata din cel mai autentic fatalism, propriile lor neajunsuri - adevarate drame care, prin comparatie, mai ca te fac sa te simti amantul Fortunei si urmasul direct al lui Brutus cel hain si nerecunoscator. Ascultandu-i, iti pleci privirea pana la nivelul bombeurilor din dotare si, pe masura ce grozaviile se insira, mainile ti se inmoaie din ce in ce si atarna flasce, atrase parca si ele tot catre blestematele de pingele. Invariabil, discursul se sfarseste cu clasica, de acum, fraza: "Eh, ce sa-i faci, e criza si este doar inceputul!" Multam!! Si te duci, nici tu nu mai stii unde, nitel mai imbarbatat, o seama buna mai usurat, asa, ca unul care tocmai si-a aflat sentinta de condamnare la moarte. Si te mai gandesti ca uite, ce bine e sa traiesti printre oameni, atunci cand ti-e capra bolnava de icter. N-or fi stiind vecinii sa ti-o trateze, dar ai cel putin satisfactia ca ale lor sunt care in metastaza, care deja calatorita catre Tara Pasunilor-mereu-verzi. Paradisul caprelor, vezi bine! Acolo. Aici, al oilor...
              
                  
        

10 comentarii:

Anonim spunea...

Nu-i aşa că-i tare trist ceea ce se întâmplă? Am remarcat şi eu că majoritatea ne-am pierdut capacitatea de visa, de a spera, de a zămisli propriul viitor din gânduri frumoase şi optimiste.
:(

SOmeONE spunea...

Dar mai cu seama am pierdut capacitatea de a ne razvrati. Si nu vorbesc de "revolutii" ci de puterea de a ne smulge din rutina "turmei" si a locurilor comune. Din rutina vietilor noastre comode, nici calde nici reci. Din asteptarea ca, poate, maine, prin cine stie care miracol, se va aprinde faimoasa luminita din capatul galeriei pe care o strabatem incapsulati in micile noastre sfere protective.
Am tot mai des impresia ca noi, oamenii, nu mai comunicam ci transmitem. Fiecare pe alt canal.

Anonim spunea...

Adevărat!
E boala acestor vremuri, cum bine ai surprins şi in postarea ta. Cred că ne-am intelectualizat excesiv şi ne-am eviscerat emoţional. Iar comunicarea se produce sub aceste auspicii.
Ştii, uneori mă urăsc pentru faptul că am crezut în nişte valori a căror perisabilitate este evidentă. Şi totuşi, atunci eram fericită.
Acum, comunic mai mult şi cred tot mai puţin. Lumea pare că şi-a epuizat orice perspectivă. Şi sunt tot mai nefericită.

SOmeONE spunea...

:))
Zici tu ca de la inctelectualizare ni se trage? Macar de-ar fi asa... Am citit un studiu stiintific care afirma ca, dupa milenii de continua expansiune, creierul uman a inceput sa faca marche arrière. Adevarul este ca suntem hiper-dependenti de tehnologie si de sistemul asta social care in schimbul comoditatii isi ia un pret. Multora li se pare destul de convenabil si se limiteaza la a exista, un verb care in mod eronat este confundat cu "a trai". Cei care, in schimb, constientizeaza sau chiar numai intuiesc "capcana", din pacate foarte rar au puterea de a innota contra curentului. Iar din acestia din urma, se duc la fund o gramada. Aproape toti...

Anonim spunea...

So',
eu am ieşit din virtual. Mulţumesc şi iartă-mă!
Să fii bine!
>:D<

SOmeONE spunea...

Sa te iert? De ce anume?
Cat priveste decizia ta de "a iesi", desigur, imi pare rau ca pierd un interlocutor dintre cei mai agreabili, dar ma consolez gandind ca ii va fi mai bine. Iti multumesc si eu pentru momentele placute "cheltuite" impreuna! :)
>:D<

Anonim spunea...

Care sunt beneficiile globalizarii pentru patura mijlocie?

SOmeONE spunea...

Cine vrea sa stie?

Alina spunea...

Deci care sunt beneficiile globalizarii pentru patura mijlocie?

SOmeONE spunea...

:))
Esti tenace...
Evident, titlul meu era ironic. Nu cred in beneficiile globalizarii economico-politice, nu in acest stadiu de evolutie al constiintei si moralitatii umane. Gasesc insa foarte constructiva si benefica globalizarea culturii.
Sper sa fi fost de folos. Incantat de cunostinta! :)

Trimiteți un comentariu

Facem asa: tu combati ideea, eu raspund la fel. Ca pe orisicare, referirile la persoana mea au darul de a ma irita. Ma rog, cele defavorabile... :)

 
Sunt un copac paduret care incearca sa ofere fructe cat mai gustoase calatorului . Nu pretind nimic in schimb, am doar o mare rugaminte: sa facem astfel incat licentele si ISBN -urile sa devina niste chestii primitive, depasite. Multumesc! :)